24. mai 2018


Koogiga pai. Naturaalsed maitsed ilma gluteeni-, kaseiini-, laktoosi- ja valge suhkruta

Kaie Hakonen















Kas tead seda õndsat tunnet, kui võid hea enesetundega nii hommikusöögiks kui ka õhtuooteks süüa tervisest pakatavat kooki? Just selline argipäev ootab Sind ees, sest ”Koogiga pai” on tõenäoliselt kõige enam sõltuvust tekitav koogikogumik.
Raamat põhineb autori isiklikul kogemusel: oled see, mida sööd ja mõtled. Kõik retseptid on sündinud läbi suurte tunnete, armastuse ja kire. Koogiraamat on autori panus ja südamlik pai Eesti inimeste rõõmsamaks, energilisemaks, tervemaks ja õnnelikumaks muutmisel.
KÕIK siinsed retseptid on gluteeni, laktoosi, kaseiini, soja ja valge suhkru vabad! Nii koogid kui ka raamat ise on pungil naturaalseid looduslikke maitseid ja värve ning südamega mõeldud mõtteid. Sobivaid koogiretsepte leiavad ka veganid ning kanamuna- või pähkliallergikud. Selgete juhiste ja läbiproovitud töövõtete abil aitan tuua õnnestumise kogemuse igasse kööki! 

Raamatust leiad:
·         Nipid ja töövõtted
·         Küpsetatud koogid
·         Toortordid
·         Glasuurid, šokolaadid, vahud
·         Autori lugu
Punapeedi-šokolaadikook (lk. 15) Põhi: punapeet, (värske dattel), suvikõrvits, kookosõli, muna, mandlijahu, kookosjahu, toorkakao, meresool, küpsetuspulber, naturaalne vanillipulber. Kate: datli-šokolaadiglasuur (vt retsepti lk 119)
Pirni-porgandimuffinid (lk. 34) Koostis: porgand, pirnid, kookosjahu, gluteenivaba kaerajahu, küpsetuspulber, psülliumipulber, kaneel, muna, agaavi- või vahtrasiirup, kaerapiim, kookosõli.
Marjapirukas kardemoniga (lk. 55) Põhi: banaan, gluteenivaba kaerajahu, küpsetuspulber, kardemon, muna, mesi, kookosõli. Peale: värsked marjad.
Toortort rukkilillede ja mustade sõstardega „Eesti 100“ (lk. 63) Põhi: kookosõli, kookoshelbed, mandlijahu, , naturaalne vanillipulber, agaavisiirup. Must täidis: kakaovõi, kookosõli, mustad sõstrad, must tahini, datlid. Sinine täidis: kookosõli, rukkililleõied, kookospiim, agaavisiirup, naturaalne vanillipulber, (mustikapulber). Kaunistuseks: rukkililled.
Pohla-banaanitort (lk. 74) Põhi: kookosõli, gluteenivabad kaerahelbed, kookoshelbed, agaavi- või vahtrasiirup, meresool. Täidis: kookosõli, pohlad, banaan, naturaalne vanillipulber, (agaavisiirup). Kaunistuseks: pohlad, kookoshelbed või -laastud.
Maasikate ja punase ristikuga toortort „Suvi“ (lk. 85) Põhi: Kreeka pähklid, mandlid, värske dattel, kaneel. Täidis: kookosõli, punase ristiku õied, maasikad, kookospuum, psülliumipulber, naturaalne vanillipulber. Kaunistuseks: maasikad, punase ristiku õied, maasikaõied.
Mustikamusi (lk. 111) Põhi: päevalilleseemned (naturaalsed), toortatrahelbed, datlid, kardemon. Täidis: kookosõli, mustikad, banaan, kookosjahu, naturaalne vanillipulber.



11. apr 2018


Soodsad tervislikud toidud

Kati Lehepuu, Jane Ardoja
















Kati ja Jane on kirglikud kodukokad, kes väärtustavad puhast toitu ja häid maitseid. Mõlemad on meile tuttavad telekraanilt: Kati osales saates "Eesti parim pagar 2015", kus jõudis oma tervislike retseptidega poolfinaali ning Jane osales edukalt saates “Parim maitse”, jõudes samuti poolfinaali.

Tervislik eluviis ei tähenda rangeid reegleid ja lemmikutest loobumist, sest ükski äärmus ei ole hea. Elurõõmsate kodukokkade raamatust leiadki 50 lihtsat ja maitsvat retsepti, mille abil enese ja oma lähedaste kõhtude eest hõlpsamini ja tervisesõbralikumalt hoolt kanda.    

Retseptid

Karask (lk. 14) Koostisosad: meresool, (kookospalmi) suhkur, teraline kohupiim, keefir, või, odrajahu, (täistera)nisujahu, söögisooda, kooritud ja röstitud kõrvitsaseemned, päikesekuivatatud tomatid.

Kihiline purgisalat (lk. 22) Salat: keedetud kikerherned, brokoliõisikud, paprika, keedetud pruun riis, külmutatud mais, külmutatud herned, porgand, roheline salat või spinat, röstitud kõrvitsaseemned. Kaste: extra virgin oliiviõli, veiniäädikas või värske sidrunimahl, purustatud küüslauguküüs, sool, pipar.

Müsliruudud (lk. 30) Koostisosad: mesi, kookosrasv, täisterakaerahelbed, kookoshelbed, linaseemend, kaneel, rosinad/kuivatatud jõhvikad, osaliselt purustatud metspähklid ja/või mandlid.

Kevadroheline hernesupp (lk. 42) Koostisosad: sibul, või, oliiviõli, köögiviljapuljong, külmutatud herned, külmutatud spinat, hapukoor, sool, sinihallitusjuust, kõrvitsa- ja/või päevalilleseemned.

Vegani šokolaadikreem (lk. 56) Koostisosad: kookospiim, kivita datlid, (toor)kakaopulber, marjad serveerimiseks.

Kala kookoshelvestega (lk. 72) Koostisosad: sibul, küüslauk, tomat, koriander (v’rske või kuivatatud), sool, roseepipar, kookoshelbed, vesi, valge kala filee.

Lillkapsa-brokolivorm (lk. 86) Koostisosad: lillkapsas, brokoli, muna, piim, sool, pipar, rasvaine (määrimiseks), riivjuust (soovi korral).

Kanalihaleib suitsujuustuga (lk. 96) Koostisosad: nahata kanaliha (koivaliha), suitsupeekon, pipar, sool, purustatud jää, maisitärklis, kuivatatud majoraan, suitsujuust, või, kõrvitsaseemned.

Viie päeva tervisepuder purgis (lk. 122) Koostisosad: apelsin, datlid, röstitud metspähklid, kaerahelbed, kakaopulber, päevalilleseemned, kookoshelbed.


Rõõmsat kokkamist ja tervislikke katsetusi!    


13. märts 2018



Laura magusamaailm. Maitsvalt, õnnelikut, tervelt!


Laura Strandberg















Laura on suur magusasõber, ja tuleb oma raamatuga appi kõikidele endasugustele, kes tervislikult toitudes ei taha loobuda ka suussulavatest magustoitudest. 

Laura on raamatusse kogunud rikkalikult eri maitsenüansside ja paljude toitainerikaste koostisosadega magustoitude retsepte, mis aitavad magusaisu rahuldada tervislikul moel. Koogid, jäätised, küpsised, kommid, hommikusöögid ja palju muud head! Kas Sinu südame võidavad rikkalikud topeltšokolaadiga küpsiseid, maapähklivõijäätis või hoopis mustikakook? Saad teada, kui proovid!

Raamatust leiad:
·         Hommikusöögid ja müslid;
·         Väikesed magusad palad;
·         Jäätised;
·         Magustoidud;
·         Koogid;
·         Joogid;

Retseptid:

Karamellikaste (lk. 29) Koostisosad: datlid, vahtrasiirup, mandlivõi, kookosõli või ghee, vanilliekstrakt, jahvatatud meresool, sidrunimahl. 

Kodune vanilliekstrakt (lk. 35) Koostisosad: viin või bourbon, vanillikaunad.

Bataadipuder pähklitega (lk. 47) Koostisosad: bataat, küps banaan, kaneel, kurkum, jahvatatud meresool, vedel mesi, pekanipähklid, parapähklid, mandlivõi, kanepiseemned.

Jõhvika-mandlimuffinid (lk. 65) Koostisosad: muna, kookosjogurt (retsept lk. 39), mandlipiim, mesi, ghee, sidruni koor, marsipan, mandlijahu, kookosjahu, küpsetuspulber, värsked jõhvikad, kartulitärklis. 

Pisut särtsakamad ingveriküpsised (lk. 83) Koostisosad: muna, kookossuhkur, vanilliekstrakt (retsept lk. 35), ingver, mandlijahu, kookosjahu, jahvatatud meresool, küpsetuspulber. 

Pulgajäätised tumeda šokolaadiga (lk. 101) Koostisosad: India pähklid, pähkli- või mandlipiim, avokaado, kuivatatud datlid, kookossuhkur, kakaopulber, apelsiniekstrakt, Cayenne´i pipar, jahvatatud meresool. 

Šokolaadi-maapähklijäätis (lk. 113) Koostisosad: maapähklivõi, kookoskreem, vahtrasiirup, vesi, kakaopulber, vanilliekstrakt, jahvatatud meresool.

Banaani-karamellikreem (lk. 129) Koostisosad: küps banaan, sidruni mahl, mesi, vanilliekstrakt, kookoskreem, karamellikaste (retsept lk. 29), pekanipähklid.

Halvaa pistaatisiapähklite ja mandlitega (lk. 143) Koostisosad: tahiini, vedel mesi, pistaatisapähklid, mandlid, jahvatatud vanill.

Avokaado- laimikook (lk. 149) Põhi: metspähklid, mandlid, kuivatatud datlid, kakao, ghee. Täidis: avokaado, basiilikulehed, laimi mahl, laimi koor, ghee, mesi, sool, vanilliekstrakt. 

Sidruni-vaarikakook (lk. 171) Koostisosad: vesi, mandlid, India pähklid, banaan, mesi, sidruni mahl, sidruni koor, jahvatatud meresool, vaarikad.

Vanilliga jääkohv (lk. 175) Koostisosad: kange kohv, vedel mesi, vanilliekstrakt, mandlipiim.

Maasika-mandlismuuti (lk. 183) Koostisosad: maasikad, banaan, mandlipiim, mandlivõi, sdruni mahl, vanilliekstrakt.